Zpět

I v ojetinách chtějí Češi mít vyhřívané sedačky nebo klimatizaci

Praha, 23. ledna 2019 – Pozitivní vývoj české ekonomiky výrazně ovlivnil nejen poptávku po ojetých automobilech, kdy se jen v síti autocenter AAA AUTO prodalo za loňský rok rekordních 83 tisíc automobilů, ale ovlivňuje i zvyšující se standard u ojetin. Nejvyšším tempem roste zájem o rozšířenou zimní výbavu, jako jsou vyhřívané sedačky, čelní sklo nebo volant. Mlhovky nebo klimatizace jsou již v podstatě standardem. Vyplynulo to z analýzy prodejních dat největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO.

Nejvyšším tempem roste zájem o parkovací kameru, navigaci či rozšířenou zimní výbavu
 
Praha, 23. ledna 2019 – Pozitivní vývoj české ekonomiky výrazně ovlivnil nejen poptávku po ojetých automobilech, kdy se jen v síti autocenter AAA AUTO prodalo za loňský rok rekordních 83 tisíc automobilů, ale ovlivňuje i zvyšující se standard u ojetin. Nejvyšším tempem roste zájem o rozšířenou zimní výbavu, jako jsou vyhřívané sedačky, čelní sklo nebo volant. Mlhovky nebo klimatizace jsou již v podstatě standardem. Vyplynulo to z analýzy prodejních dat největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO.
 
„Loňský rok ukázal další nárůst obliby ojetých automobilů, kdy jsme jich ve středoevropském regionu prodali rekordních téměř 83 000. Zákazníci mají zároveň stále vyšší požadavky na výbavu, kdy například klimatizace, mlhovky, či základní prvky bezpečnostní výbavy jako jsou ABS, ESP nebo airbagy patří k úplnému základu. Nejvyšším tempem pak roste zájem o komfortní prvky jako například vyhřívaná sedadla, volant nebo čelní sklo,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, která mezinárodní síť autocenter AAA AUTO provozuje. 
 
Mezi nejžádanější prvky výbavy patří klimatizace, kterou v roce 2018 mělo více než 92 % procent prodaných automobilů. Bezpečnostní prvky jako airbagy, ABS či ESP již dosáhly svého maxima a ve velkých autocentrech již v podstatě automobily bez těchto vymožeností nenajdete. Mlhovky jsou samozřejmostí pro 82 % prodaných aut. Z dalších doplňkových atributů je velký zájem o vychytávky jako tempomat (55 % prodaných automobilů v roce 2018), multifunkční volant (54 %) či parkovací senzory (34 %). Největším skokanem je Stop Start systém, který si v loňském roce pořídilo téměř desetkrát více lidí než v roce 2014. Téměř pětinásobně vzrostl za posledních pět let zájem o vyhřívaný volant, čtyřnásobně pak o parkovací kameru a více než dvojnásobný je i počet automobilů s navigací, vyhřívanými sedačkami či čelním sklem.
 
 Vývoj výbavy 2014-2018
 
 
 
 

Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.