Zpět

Felicie dosáhly cenového dna, první kusy budou brzo veterány

Počet inzerovaných vozů tohoto známého modelu, kterého automobilka vyrobila celkem 1 420 441 kusů, se neustále zmenšuje. Za poslední tři roky klesl o 10 %. Loni jich prodávající nabízeli 6 598. Nejčastější cena inzerované Felicie se za poslední tři roky již výrazně nezměnila, pohybovala se mezi 16 a 18 tisíci Kč. Model se dostal na cenové dno, ze kterého by se mohl, vzhledem ke svému věku, začít pomalu odrážet. Nejstarším kouskům totiž chybí už jenom pár let do zisku veteránských značek. Tato data vyplývají z kontinuálního monitoringu trhu ojetých automobilů mezinárodní sítí autocenter AAA AUTO.

Felicie, která je na trhu od roku 1994, se dnes dá nejčastěji pořídit za 16 000 korun

Počet inzerovaných vozů tohoto známého modelu, kterého automobilka vyrobila celkem 1 420 441 kusů, se neustále zmenšuje. Za poslední tři roky klesl o 10 %. Loni jich prodávající nabízeli 6 598. Nejčastější cenainzerované Felicie se za poslední tři roky již výrazně nezměnila, pohybovala se mezi 16 a 18 tisíci Kč. Model se dostal na cenové dno, ze kterého by se mohl, vzhledem ke svému věku, začít pomalu odrážet. Nejstarším kouskům totiž chybí už jenom pár let do zisku veteránských značek. Tato data vyplývají z kontinuálního monitoringu trhu ojetých automobilů mezinárodní sítí autocenter AAA AUTO.

Škoda Felicia byla ve své době přelomovým vozem, který byl z části navržen na papíře a z části na počítači. Oproti hranatému Favoritu se jednalo doslova o revoluční vůz, který tuzemská automobilka vyráběla v letech 1994 – 2001. I když by se někomu mohlo zdát, že těmto vozům už dávno odzvonilo, v nabídce je najdete i dnes. Vzhledem k věku a stavu množství z nich narazíte na ně v převážné míře v inzerátech od soukromých prodávajících. Tento model si pořád nachází své fanoušky. Jsou to zejména motoristé, kteří preferují jednoduchost před elektronikou přeplněnými vozy. Zachovalé kousky z limitovaných edicí můžou také budit zájem sběratelů, kteří si je pořídí s úmyslem vlastnitza pár let veterána,“ komentuje zájem o model Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO, která patří do skupiny AURES Holdings.

V únoru si zájemci mohli vybírat ze 432 Felicií, které byly nejčastěji ve věku 18 let a měly 156 000 najetých kilometrů. Tento model, který v roce 1994 stál při výrazně nižších platech v základní výbavě 207 000 Kč, v minulém měsíci prodávající nejčastěji inzerovali za 16 000 Kč.

Celkovou tuzemskou inzertní nabídku ojetých automobilů v únoru tvořilo 102 972 vozů, jejichž cena se pohybovala nejčastěji okolo 143 000 Kč a přes 40% z nich bylo z dovozu. Stáří inzerovaných ojetin meziměsíčně mírně kleslo o měsíc a půl na 9,4 roku a stejně tak se snížil i jejich nájezd o 2 767 km na nejčastější hodnotu 151 333 km. Prodávající nabízeli ojetiny nejčastěji za 143 000 Kč. Nejvíce automobilů již tradičně inzerovali v Praze (25 933) a nejméně v Karlovarském kraji (2 494).

Pomyslný žebříček nejvíce nabízených modelů zůstal tentokrát beze změn. První dvě místa opět opanovaly modely Škoda Octavia na prvním a Škoda Fabia na druhém místě, následovány vozy Volkswagenem Passat, Golf a Škoda Superb. Šestou, respektive osmou příčku obhájila značka Ford s modely Focus a Mondeo. Na sedmé pozici zůstalo BMW 3. Delší varianta tohoto vozu, BMW 5, uzavřelo únorový žebříček TOP 10 za Škodou Rapid.

Žebříček TOP 10 nejinzerovanějších ojetin v únoru 2019

Č.
Model
Počet ks.
Č.
Značka/model
Počet ks.
1.
Škoda Octavia
10 064
6.
Ford Focus
2 107
2.
Škoda Fabia

6 660

7.
BMW 3

1 970

3.
Volkswagen Passat
3 657
8.
Ford Mondeo
1 626
4.
Volkswagen Golf

3 322

9.
Škoda Rapid

1 401

5.
Škoda Superb
2 725
10.
BMW 5
1 302
 

 

Zlatá karta_logo AAA Skupina AAA AUTO působí na trhu již 27 let. Provozuje síť 46 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,2 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně zhruba 80 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – Fortuna ligy.

 

 

Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.