Zpět

Nabídka hybridů a elektromobilů v ČR vzrostla o čtvrtinu

Praha, 8. dubna 2019 – Počet inzerovaných elektromobilů a hybridů na českém trhu ojetých vozů za poslední čtvrtletí výrazně vzrostl, a to na 1 198, což představuje čtvrtletní nárůst o 24,9 %. Celkově bylo v prvním čtvrtletí letošního roku na trhu ojetin nabízeno celkem 266 740 automobilů, jejichž cena se pohybovala nejčastěji okolo 139 900 korun. Stáří inzerovaných vozů se ustálilo na 9,5 roku a jejich nájezd činil nejčastěji 151 580 km. Tato data vyplývají z kontinuálního monitoringu trhu ojetých automobilů mezinárodní sítí autocenter AAA AUTO.

Žebříček nejvíce nabízených ovládla v prvním čtvrtletní letošního roku značka Toyota

Praha, 8. dubna 2019 – Počet inzerovaných elektromobilů a hybridů na českém trhu ojetých vozů za poslední čtvrtletí výrazně vzrostl, a to na 1 198, což představuje čtvrtletní nárůst o 24,9 %. Celkově bylo v prvním čtvrtletí letošního roku na trhu ojetin nabízeno celkem 266 740 automobilů, jejichž cena se pohybovala nejčastěji okolo 139 900 korun. Stáří inzerovaných vozů se ustálilo na 9,5 roku a jejich nájezd činil nejčastěji 151 580 km. Tato data vyplývají z kontinuálního monitoringu trhu ojetých automobilů mezinárodní sítí autocenter AAA AUTO.

Obliba Čechů jezdit ekologickými vozy se postupně šíří i do segmentu ojetých vozů. Pořídit si elektromobil či hybridní vůz si stále častěji mohou dovolit i řidiči, kteří na nákup nového automobilu dříve neměli dostatek financí, případně naráželi na překážku v podobě příliš úzkého výběru těchto vozů. Tento trend se ovšem začíná znatelně měnit. Důkazem je porovnání poslední dvou po sobě jdoucích čtvrtletí. Zatím co v době od října do konce prosince loňského roku bylo v České republice inzerováno 623 vozů hybrid, během prvních tří měsíců letošního roku to bylo již 800. Jedná se tak o čtvrtletní nárůst o 28,4 %. Obdobná je situace u elektromobilů. Trh ojetých vozů jich nabídl od října do konce roku 336, v prvním čtvrtletí se však jednalo už o 394. Nárůst tak činil 17,2 %. Zákazníky určitě potěší i průběžně klesající stáří u zmíněných vozů. Nejčastější průměrný věk se u hybridů snížil o půl roku na 2,1, u elektromobilů se jednalo o snížení o jednu desetinu na 3,5. Kromě stáří se snížila i jejich cena, a to o 4,3 % na nejčastěji průměrných 459 350 Kč.

„Poptávka po hybridních vozech a elektromobilech se postupně stále zvyšuje. I přes fakt, že tyto vozy se stále ještě řadí do kategorie finančně náročnějších automobilů, jejich nabídka na našem trhu i finanční dostupnost stále rostou,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Jednoznačné prvenství si za uplynulé čtvrtletí odnesl v rámci inzerovaných vozů s alternativním pohonem model Toyota RAV 4, který si ve čtvrtletním srovnání polepšil hned o 2 pozice. S velkým odstupem druhou příčku obsadila další Toyota, a to s modelem Auris, která ještě donedávna žebříčku vévodila. Totální nadvládu vozů značky Toyota uzavírá na třetím místě model CH-R.

Pomyslný žebříček nejvíce nabízených modelů klasických vozů zůstal tentokrát beze změn. První dvě místa opět opanovaly modely Škoda Octavia na prvním a Škoda Fabia na druhém místě, následovány vozy Volkswagen Passat, Volkswagen Golf a Škoda Superb. Šestou, respektive osmou příčku obhájila značka Ford s modely Focus a Mondeo. Na sedmé pozici zůstalo BMW 3. Delší varianta tohoto vozu, BMW 5, uzavřelo lednový žebříček TOP 10 za Škodou Rapid.

Žebříček TOP 10 nejinzerovanějších ojetin v 1. čtvrtletí 2019

Č.
Model

Počet ks.

Č.
Značka/model

Počet ks.

1.

Škoda Octavia

25 703
6.

Ford Focus

5 452
2.
Škoda Fabia
17 483
7.
BMW 3
5 030
3.

Volkswagen Passat

9 033
8.

Ford Mondeo

4 581
4.
Volkswagen Golf
8 045
9.
Škoda Rapid
3 793
5.

Škoda Superb

6 852
10.
BMW 5
3 421
 

 

Zlatá karta_logo AAA Skupina AAA AUTO působí na trhu již 27 let. Provozuje síť 46 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,2 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně zhruba 80 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – Fortuna ligy.

 

 

Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.