Nejžádanějšími automobily letošního roku jsou rodinné vozy typu kombi, SUV a MPV
Praha, 31. května 2019 – Posledních několik let stoupá popularita větších automobilů jako kombi, SUV či MPV, které jsou nejběžnějším typem rodinného automobilu u nás. Rodinné vozy jsou často v dieselu a roste obliba variant s náhonem na všechna čtyři kola a automatickou převodovkou. Statistiky připravil u příležitosti nadcházejícího Dne dětí, který se slaví 1. června, největší prodejce ojetých automobilů u nás AAA AUTO.
Za prvních 5 měsíců letošního roku se jen SUV prodalo u našeho největšího prodejce ojetých automobilů stejně jako za celý rok 2014
Praha, 31. května 2019– Posledních několik let stoupá popularita větších automobilů jako kombi, SUV či MPV, které jsou nejběžnějším typem rodinného automobilu u nás. Rodinné vozy jsou často v dieselu a roste obliba variant s náhonem na všechna čtyři kola a automatickou převodovkou. Statistiky připravil u příležitosti nadcházejícího Dne dětí, který se slaví 1. června, největší prodejce ojetých automobilů u nás AAA AUTO.
„Čeští rodiče jsou hodně praktičtí a na rozdíl od mladých lidí neřeší jen moderní vzhled automobilu, ale hlavně užitkovost. Díky tomu, že se řada bezpečnostních prvků v průběhu posledních let stala již automatickou výbavou a ne jen příplatkovou, mají širší možnosti výběru,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings, kam síť autocenter AAA AUTO patří. Sama Karolína Topolová má pětiletou holčičku a přiznává, že s touto rolí se i u ní změnily priority: „Jako bezdětná jsem řešila spíše počet koní pod kapotou než praktičnost auta, což se s narozením dítěte razantně změnilo. A i když už nepotřebuji do auta naskládat kočárek, výbavičku pro miminko a spoustu dalších věcí, jsem ráda, když nemusím řešit, jestli se mi do kufru vejde jedna taška nebo pět.“
Nejprodávanějšími rodinnými auty letošního roku v síti autocenter AAA AUTO jsou combi vozy Škoda Octavia (12%), Škoda Fabia (7%) a Volkswagen Passat (5%). Podíl těchto aut na celkových prodejích tvoří 56 %. Největším tempem roste poptávka po SUV, kterých se jen za prvních pět měsíců letošního roku prodalo již stejně jako za celý rok 2014. Téměř dvě třetiny (60,4 %) rodinných aut je v dieselu, a to i přesto, že obecně vévodí poptávka po benzínových automobilech. Důvodem je fakt, že rodiny často volí diesel kvůli dlouhým vzdálenostem, které urazí cestou na výlety nebo za příbuznými. „V České republice se zvyšuje i počet rodinných aut na alternativní paliva. Zájem o ně stoupnul od roku 2014 více než dvojnásobně a dle dosavadního vývoje očekáváme nárůst i v dalších měsících letošního roku,“ doplnila Topolová. Pětina těchto aut má náhon 4x4 a 21 % automatickou převodovku, což je ve srovnání s rokem 2014 obrovský nárůst. Tehdy mělo automatickou převodovku jen 13,6 % rodinných automobilů. Průměrná cena těchto aut je momentálně 254 452 korun. Nejoblíbenějšími barvami jsou pak šedá (25%), černá (17%) a bílá (17%).
Skupina AAA AUTO působí na trhu již 27 let. Provozuje síť 49 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,2 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně zhruba 80 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – Fortuna ligy. |