Zpět

Dovozy ojetin od začátku roku klesají

Praha 25. července 2019 – Od začátku letošního roku se do České republiky dovezlo ze zahraničí téměř o 2500 ojetých aut méně než za první pololetí loňského roku. Vzhledem k příznivé ekonomické situaci se zákazníci začínají orientovat na mladší ojetiny s českým původem, u kterých je jasně doložená historie.

Praha 25. července 2019 – Od začátku letošního roku se do České republiky dovezlo ze zahraničí téměř o 2500 ojetých aut méně než za první pololetí loňského roku. Vzhledem k příznivé ekonomické situaci se zákazníci začínají orientovat na mladší ojetiny s českým původem, u kterých je jasně doložená historie.

„Již delší dobu pozorujeme odklon zákazníků od zahraničních ojetin. Dávno již totiž neplatí, že auta ze západní Evropy jsou kvalitnější. Naopak, jakmile auto přejede hranice, zpravidla přijde o historii a dovozce tak potenciálním zákazníkům může o autě tvrdit v podstatě, co chce," říká Petr Vaněček, provozní ředitel  AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

Mezi osvědčené triky zahraničních prodejců patří třeba nepravdivé údaje o ceně. Nezřídka se zájemce setká se situací, kdy prodávající inzeruje na první pohled pěkné auto s rozumnými kilometry za opravdu málo peněz. Na místě, kam jede třeba tisíc kilometrů po vlastní ose, se ovšem dozví, že cena je mnohem vyšší. Ve výsledku pak nákup není zdaleka tak výhodný.

Dalším klasickým trikem prodejců je stočení tachometru. „Podle policejních statistik je v Německu stočené každé třetí prodané auto. Stočení počtu najetých kilometrů v průměru zvýší hodnotu vozu o 3000 eur. To znamená, že v samotném Německu se jedná o roční ztrátu ve výši téměř šest miliard eur. Nejvíce na to doplácejí lidé, kteří kupují ojetý vůz od soukromého inzerenta,“ uvádí německý autoklub ADAC. Mýtus, že se auta stáčí až po dovozu do Česka, tedy zdaleka neplatí. V poslední době jsou naopak auta stočena již v zahraničí. V České republice pak pouze projdou dovozovou technickou a stočený tachometr se tak de facto legalizuje.

Dokud nebude fungovat celoevropská databáze, ve které bude možné dohledat servisní záznamy a stavy tachometru v průběhu „života“ daného auta, bez ohledu na zemi jeho původu, tak budou zákazníci nadále ve velkém podváděni,“ doplňuje Petr Vaněček. Stočení tachometru trvá obvykle jen pár vteřin, a i když je ze zákona zakázáno, nabízí jej mnoho pochybných poskytovatelů těchto služeb. Ceny začínají na zhruba 50 eurech za vůz. Cílem je zvýšit hodnotu ojetého automobilu při prodeji nebo se vyhnout penalizacím v rámci leasingu. V Německu je přetáčení zakázáno zákonem od roku 2005. Pachatelům za ně hrozí vysoké pokuty nebo trest odnětí svobody až na 1 rok. Zákon však „stáčecí mafii“ od podvádění řidičů neodradil.

Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.