Zpět

Hitem léta v autobazarech je Škoda Rapid: už se nevyrábí a lidé tuší, že bude nedostatková

Praha, 23. srpna 2019 – Léto je tradičně pro mnoho zákazníků ten správný čas pro nákup automobilu, což potvrzuje i největší prodejce ojetých automobilů u nás. V žebříčku popularity výrazně poskočil model Škoda Rapid, který se již nevyrábí, a zákazníci si uvědomují, že ho brzy bude na trhu nedostatek. Lidé za tento model v průměru utrácí 272 tisíc korun. V popularitě tak Rapid překonal dosud vedoucí Škodu Superb. Nástupce Škoda Scala se zatím v bazarech vyskytuje minimálně, a když tak jen zánovní s nájezdem okolo 6 000 km a cenou 457 tisíc korun. Vyplynulo to z analýzy trhu sítě autocenter AAA AUTO.

Velká poptávka je i po nástupci Škody Rapid, modelu Scala, kterých zatím najdete v bazarech po málu. Mají sotva půl roku, málo najeto a vyjdou v průměru na 457 000 Kč

Praha, 23. srpna 2019 – Léto je tradičně pro mnoho zákazníků ten správný čas pro nákup automobilu, což potvrzuje i největší prodejce ojetých automobilů u nás. V žebříčku popularity výrazně poskočil model Škoda Rapid, který se již nevyrábí, a zákazníci si uvědomují, že ho brzy bude na trhu nedostatek. Lidé za tento model v průměru utrácí 272 tisíc korun. V popularitě tak Rapid překonal dosud vedoucí Škodu Superb. Nástupce Škoda Scala se zatím v bazarech vyskytuje minimálně, a když tak jen zánovní s nájezdem okolo 6 000 km a cenou 457 tisíc korun. Vyplynulo to z analýzy trhu sítě autocenter AAA AUTO.

Obecně v popularitě ojetých automobilů dlouhodobě nedochází k výrazným výkyvům. Nejžádanějšími ojetinami jsou tradiční modely Škoda Octavia, Fabia a Superb, Volkswagen Passat a Golf či Ford Focus. „Letos v létě nás lehce zaskočil zvýšený zájem o modely Škoda Rapid. Často se stává, že s příchodem nového modelu naopak zájem o ten původní mírně klesne. V případě Rapidu se zájem naopak výrazně zvednul a tento model přeskočil i jinak velké suverény Škoda Superb nebo Ford Focus a je čtvrtým nejprodávanějším vozem v našich autocentrech,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO. Aktuálně se prodejní cena ojeté Škody Rapid pohybuje v průměru na 271 650 korunách, ale její nástupce Scala je na 456 990 korunách. „Rapid byl od prvopočátku velmi vydařený po designové stránce a zákazníky pozitivně vnímaný. Scala je oproti tomu cenově již méně dostupná, rozdíl je momentálně v průměru 185 000 korun. Přesto i Scala má již nyní spoustu obdivovatelů a v našich autocentrech se tento model často neohřeje ani pár dní,“ doplnila Topolová.

TOP 10 nejprodávanějších aut v období červen-srpen:
 
Pořadí
Model
Pořadí
Model
1.
Škoda Octavia
6.
Hyundai i30
2.
Škoda Fabia
7.
Volkswagen Golf
3.
Volkswagen Passat
8.
Ford Focus
4.
Škoda Rapid
9.
Škoda Yeti
5.
Škoda Superb
10.
Ford Mondeo
 

Vzestup oblíbenosti modelu Rapid zvýšil zájem o vozy Škoda nad dlouhodobý průměr. Během léta jich jen autocentra AAA AUTO v České republice prodala téměř trojnásobek oproti automobilům druhé nejoblíbenější značky Volkswagen. Vzrostl lehce i zájem o benzínové vozy, a to na 52%. V případě karoserií tradičně vedou hatchbacky (31%), kombíky (28%), SUV (18%) a MPV (11%), a to i přes vyšší zájem o kabriolety a coupé, kterých se za poslední dva měsíce prodalo dva a půl krát více než v průměru od ledna do května. Nejoblíbenějšími barvami u aut v létě jsou ty světlé, nejčastěji stříbrošedivá (23%) a bílá (16%).

Zlatá karta_logo AAA Skupina AAA AUTO působí na trhu již 27 let. Provozuje síť 54 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,3 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně na 83 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – Fortuna ligy.

 
 

 

 

Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.