Zpět

Středoevropskou královnou škodovek v nabídce na trhu ojetin je model Octavia

Praha, 5. září 2019 – Ve středoevropském srovnání mají řidiči ohledně značky Škoda jasno. Naprosto nejoblíbenějším modelem je Octavia, následuje praktická a cenově dostupnější Škoda Fabia, třetí příčku zaujímá luxusnější Superb. Přesně takové pořadí popularity si drží tuzemský výrobce vozů ve všech čtyřech zemích Visegrádské skupiny, tedy v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. V těchto zemích působí i mezinárodní síť autocenter AAA AUTO, z jejíhož kontinuálního monitoringu trhu tyto statistické údaje vyplynuly.

V České republice jsou hned čtyři modely tuzemského výrobce v osmičce nejinzerovanějších aut

Praha, 5. září 2019 – Ve středoevropském srovnání mají řidiči ohledně značky Škoda jasno. Naprosto nejoblíbenějším modelem je Octavia, následuje praktická a cenově dostupnější Škoda Fabia, třetí příčku zaujímá luxusnější Superb. Přesně takové pořadí popularity si drží tuzemský výrobce vozů ve všech čtyřech zemích Visegrádské skupiny, tedy v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. V těchto zemích působí i mezinárodní síť autocenter AAA AUTO, z jejíhož kontinuálního monitoringu trhu tyto statistické údaje vyplynuly.

Nejrozšířenější inzerovanou škodovkou ve střední Evropě je aktuálně Škoda Octavia. Zatímco v České republice se aktuálně nabízí 10 690 kusů tohoto modelu nejčastěji za 149 000 Kč, u našich slovenských sousedů je to 3 836 vozů (134 420 Kč), v Polsku 4 360 vozů (125 400 Kč) a v Maďarsku 1 275 vozů (275 000 Kč). „Češi jsou hrdými a věrnými zákazníky značky Škoda a třetina obyvatel na ně nedá dopustit, a to i přesto, že nepatří ve své třídě mezi nejlevnější automobily. Nejvyšší oblibě se těší Škoda Octavia díky velkorysému zavazadlovému prostoru a celkovému provedení. Nejdražší Škodovky najdete v Maďarsku, a to i díky výrazně nižší nabídce na trhu než v dalších zemí,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele autocenter AAA AUTO. Vyšší cenu Octavií v Maďarsku vysvětluje i stáří nabízených automobilů, které se nejčastěji pohybuje na 7 letech. V České republice je stáří aut na hodnotě 8,9 let, na Slovensku a v Polsku pak 9,9 let. Naopak nejméně najeto mají Octavie prodávané na českém trhu (nejčastěji 170 000 km).

Zajímavostí mezi škodovkami je stále vysoká nabídka modelů Felicia, která je sedmou nejinzerovanější škodovkou u nás. Předčila například i nejmenší model automobilky Citigo, Kodiaq či Karoq. „Češi se často mylně domnívají, že vozy Škoda jsou vždy spolehlivě českého původu, ale jen v srpnu bylo do České republiky dovezeno 40,7% vozů této značky. Nejčastěji šlo o Škoda Roomster. Paradoxem je, že na Slovensku se nabízelo jen necelých 35% škodovek z dovozu, tedy zaregistrovaných do provozu v zahraničí,“ doplnila Topolová.

A jak dlouho čekají škodovky na své majitele? Škoda Octavia se v průměru prodá za 47 dní, Škoda Fabia za 46 dní, Roomster za 44 dní, Superb za 48 dní, Yeti a Citigo za 49 dní, Rapid a Karoq za 50 dní, Kodiak za 51 dní a nová Scala za 53 dní.

Žebříček Top 10 nejinzerovanějších škodovek v ČR za srpen 2019

Č.
Model
Počet ks.
Č.
Značka/model
Počet ks.
1.

Škoda Octavia

10 690

6.

Škoda Roomster

648
2.

Škoda Fabia

7 222
7.

Škoda Felicia

551
3.

Škoda Superb

2 762
8.

Škoda Citigo

349
4.

Škoda Rapid

1 656
9.

Škoda Kodiaq

309
5.

Škoda Yeti

793
10.

Škoda Karoq

198

Trh ojetin v srpnu 2019 

V srpnu letošního roku bylo na českém trhu ojetin nabízeno celkem 107 552 automobilů. Jejich cena se pohybovala nejčastěji okolo 139 000 Kč, věk byl 9,9 let a nájezd 151 730 km. Žebříček top deseti nejinzerovanějších vozů nadále vede Škoda Octavia následovaná Fabií a VW Passat. 

barometr logo Skupina AAA AUTO působí na trhu již 27 let. Provozuje síť 55 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu existence obsloužila již přes 2,3 milionu zákazníků. Ročně prodá na 83 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – Fortuna ligy.

 

 

 

Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.