Zpět

TOP 5 aut, na kterých neproděláte kalhoty

Praha, 23. října 2019 – Fakt, že nové auto není tou nejlepší investicí, je obecně známý. Nová auta ztratí za první tři roky v průměru 33 % své původní hodnoty. Existují však značky a modely, u kterých není ztráta hodnoty tak vysoká. Naopak prémiové značky dokáží přijít i o více než polovinu hodnoty. Vyplývá to z dat, která zveřejnila Mototechna.

Praha, 23. října 2019 – Fakt, že nové auto není tou nejlepší investicí, je obecně známý. Nová auta ztratí za první tři roky v průměru 33 % své původní hodnoty. Existují však značky a modely, u kterých není ztráta hodnoty tak vysoká. Naopak prémiové značky dokáží přijít i o více než polovinu hodnoty. Vyplývá to z dat, která zveřejnila Mototechna.

I přes současnou příznivou ekonomickou situaci zůstává zcela nový automobil pro spoustu lidí nedosažitelným snem. Obrovská ztráta hodnoty během prvních let provozu od koupě odrazuje spoustu zákazníků, kteří se čím dál více zaměřují spíše na zánovní vozy. „Třeba u tříleté Dacie Duster, což je v našich podmínkách jedno z nejžádanějších SUV, se ztráta hodnoty oproti novému autu pohybuje okolo 20 %. Naproti tomu modely vyšší střední třídy od výrobců tak zvané „Velké trojky“ dokáží ztratit i přes padesát procent,“ vypočítává Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO, kam značka Mototechna spadá.

Mezi českými řidiči nejoblíbenější tuzemská značka Škoda ztratí za tři roky mezi 25 a 37 procenty hodnoty. Mezi jejími modely si nejlépe stojí škoda Rapid, která průměrně odepíše 25 %. Naopak vlajková loď mladoboleslavské automobilky Škoda Superb ztratí za tři roky 35 % své původní hodnoty. „Příklad Superbu krásně dokládá, že čím dražší a luxusnější auto zákazník pořizuje, tím více na něm během prvních let provozu tratí. U zánovních aut totiž o největší část hodnoty přichází už první majitel,“ doplňuje Petr Vaněček.

Největší ztráta hodnoty u tříletých aut

 

Nejmenší ztráta hodnoty u tříletých aut

Audi A5

53%

 

Suzuki Vitara

21%

Mercedes - Benz třídy E

53%

 

Jeep Renegade

21%

BMW řady 5

51%

 

Dacia Duster

21%

Audi A6

50%

 

Renault Captur

22%

Peugeot 508

50%

 

Toyota Yaris

24%

 

Aktuální situace na trhu zánovních aut

Za letošní třetí čtvrtletí bylo na českém trhu inzerováno 35 096 zánovních ojetin, což je přibližně o tři tisíce více, než za stejné období vloni. Zánovní ojetiny se nejčastěji prodávaly s cenovkou 400 000 korun. Nejčastější cena tak meziročně klesla o 9 000 korun. Nejčastější stáří bylo 1,3 roku a medián stavu tachometru za třetí čtvrtletí se ustálil na hodnotě 16 393 km. První tři místa v TOP 10 obsadila tuzemská Škoda s modely Rapid, Fabia a Octavia. Žebříček uzavírá Kia Ceed.

Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.