Zpět

Pozitivní důsledek pandemie koronaviru: Počet dopravních nehod klesl v porovnání března s lednem o čtvrtinu

Praha, 29. dubna 2020 – Podle statistiky nehodovosti, kterou měsíčně zveřejňuje Policie ČR, došlo v březnu ke snížení počtu nehod v porovnání s dalšími měsíci letošního roku. Velký vliv má samozřejmě stále trvající nouzový stav a omezení dopravy v důsledku pandemie koronaviru. V prvním čtvrtletí roku 2020 Policie České republiky šetřila 21 506 dopravních nehod, při kterých bylo 103 osob usmrceno, 279 osob zraněno těžce a 3 989 osob zraněno lehce. Dětská dopravní nadace (DDN), která pomáhá dětem, jejichž rodiče zahynuli při dopravních nehodách, i přesto eviduje nové případy pomoci. Důvodem jsou fatální důsledky nehod, kdy v prvním čtvrtletí zahynulo o 17% více lidí než v loni.

Nehody jsou letos ale vážnější a na silnicích zemřelo o pětinu více lidí než vloni

Praha, 29. dubna 2020 – Podle statistiky nehodovosti, kterou měsíčně zveřejňuje Policie ČR, došlo v březnu ke snížení počtu nehod v porovnání s dalšími měsíci letošního roku. Velký vliv má samozřejmě stále trvající nouzový stav a omezení dopravy v důsledku pandemie koronaviru. V prvním čtvrtletí roku 2020 Policie České republiky šetřila 21 506 dopravních nehod, při kterých bylo 103 osob usmrceno, 279 osob zraněno těžce a 3 989 osob zraněno lehce. Dětská dopravní nadace (DDN), která pomáhá dětem, jejichž rodiče zahynuli při dopravních nehodách, i přesto eviduje nové případy pomoci. Důvodem jsou fatální důsledky nehod, kdy v prvním čtvrtletí zahynulo o 17% více lidí než v loni.

Letošní březen byl jednoznačně nejpozitivnějším měsícem letošního roku, co se do počtu nehod týká. Policie České republiky šetřila 6 135 dopravních nehod, což je o 17% méně než v únoru a dokonce o 23% méně než v lednu. I přes tento fakt byly bohužel nehody vážnější a nedošlo k poklesu počtu usmrcených osob na českých silnicích, jak by se dalo očekávat. „Aktuální situaci v důsledku pandemie koronaviru se snažím vnímat pozitivně alespoň v tom, že máme více času věnovat se rodině a vyhýbáme se tak i běžnému provozu na našich silnicích. Bohužel i přes výrazný pokles nehodovosti je stále velký počet lidí, který přijde o život při dopravní nehodě. I v Dětské dopravní nadaci evidujeme nové děti, které bohužel ztratily při nehodě jednoho nebo oba rodiče. V aktuální situaci je to pro celou rodinu ještě náročnější a smutnější než jindy,“ řekla Karolína Topolová, předsedkyně správní rady Dětské dopravní nadace, maminka šestileté holčičky a také generální ředitelka největšího prodejce ojetých automobilů u nás AAA AUTO.

V prvním čtvrtletí roku 2020 Policie České republiky šetřila 21 506 dopravních nehod. Při těchto nehodách bylo 103 osob usmrceno, 279 osob zraněno těžce a 3 989 osob zraněno lehce. Celková hmotná škoda odhadnutá policisty na místě dopravní nehody dosáhla 1 372,5 milionů Kč. Počet dopravních nehod ve sledovaném období je za posledních pět let nejnižší, i přesto, že zemřelo 103 lidí. Od roku 1980 byl nejnižší počet úmrtí v roce 2017 (86) a naopak nejvyšší v roce 1994 (305). Obětí nehod se nejčastěji stal řidič motorového vozidla (43%) a chodec (26%).

„Jako maminka šestileté dcery i ředitelka společnosti, která vloni prodala již více než 86 000 automobilů v rámci skupiny AURES Holdings, považuji za povinnost pomáhat dětem obětí dopravních nehod,“ uvedla Karolína Topolová. „Pandemie výrazně ovlivnila prodeje automobilů AAA AUTO, proto jsme rozšířili škálu podporovaných organizací o dalších sedm a pevně věřím, že i to pomůže v urychleném boji s COVID-19,“ doplnila Topolová, která Dětskou dopravní nadaci podporuje již dvě dekády. Navíc podpořila z pozice generální ředitelky skupiny AURES Holdings i Červený kříž, moravské charity, Czech SAR team nebo pražské a plzeňské lékárníky, které pravidelně zaváží ochrannými pomůckami zaměstnanci AAA AUTO.

Cílem Dětské dopravní nadace je zejména finančně pomáhat dětem, jejichž rodiče zahynuli při dopravních nehodách a také těm dětem, které mají v důsledku dopravní nehody trvalé zdravotní následky. Nadace od svého založení poskytla dětem již téměř 12 milionů korun, a to zejména na studium, zdravotní rehabilitaci, pobyty v přírodě a k udržení životního standardu. Podrobnější informace o činnosti nadace a návod jak zažádat o příspěvek mohou zájemci nalézt na webu www.detskadopravninadace.cz.

 

Kontakt:

Lucie Brychtová, PR manager

Tel.: +420 283 068 456                                                  

GSM:  +420 734 398 929

E-mail: lucie.brychtova@aaaauto.cz

Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.