Zpět

Češi Mercedes, Slováci BMW, Poláci Audi

I když krize spojená s novým typem koronaviru zásadně zasáhla a pravděpodobně ještě zasáhne všechny segmenty automobilového trhu, určitou skupinu zákazníků pravděpodobně příliš neovlivní. Je to segment prémiových ojetin. Mototechna Premium, která se na prémiové ojetiny s cenou blížící se milionu korun specializuje, jich jen za poslední tři roky prodala téměř 1500.

I když krize spojená s novým typem koronaviru zásadně zasáhla a pravděpodobně ještě zasáhne všechny segmenty automobilového trhu, určitou skupinu zákazníků pravděpodobně příliš neovlivní. Je to segment prémiových ojetin. Mototechna Premium, která se na prémiové ojetiny s cenou blížící se milionu korun specializuje, jich jen za poslední tři roky prodala téměř 1500.

„Prémiové ojetiny, zpravidla luxusních značek a modelů jsou a budou velmi oblíbené. Klientela, která se na ně zaměřuje, bývá velmi dobře finančně zajištěna a proto ani v době krize nemá problém s pořízením auta, které jistým způsobem vyjadřuje jejich sociální postavení,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO. V České republice je mezi zákazníky nejoblíbenější značkou Mercedes–Benz, na Slovensku movitá klientela preferuje BMW a v Polsku dávají přednost značce Audi.

U aut, jejichž prodejní cena přesahovala 800.000 korun jsme v posledních letech sledovali celkem strmý nárůst prodejů ve všech zemích, kde naše společnost působí. Od roku 2017 do loňska se počet prodaných aut každoročně téměř zdvojnásobil,“ komentuje zájem o prémiové ojetiny Vaněček. I přesto, že prémiové značky byly vždy zaměřené zejména na luxusní limuzíny, i v této kategorii za poslední roky převážil obecný zájem o SUV, kterých se v tomto segmentu prodalo téměř 65 %. Limuzíny pak tvořily jen něco málo přes 16 %.

I když se mezi běžnými ojetinami téměř srovnal poměr mezi benzínovými a naftovými motory, v prémiové třídě je poměr jednoznačně příznivější pro diesely. Celých 77 % jezdí na naftu. Pouhá 2,5 % využívá hybridní nebo plně elektrický pohon. Přes 95 % luxusních aut je pak vybaveno automatickou převodovkou.

Přestože prémiovým ojetinám vládne zejména tzv. německá „Velká trojka“, tedy značky Mercedes, BMW a Audi, zákazníci sahají i po výstřednějších značkách a jejich modelech. Mototechna Classic tak prodala například několik vozů Bentley Continental nebo několik Maserati Ghibli a Quatroporte. Stranou zájmu nezůstávají ani značky Porsche nebo Jaguar, nebo unikáty jako Alpina B7 vycházející z BMW řady 7. Mezi průkopníky elektromobility můžeme zařadit například několik Tesel Model S nebo celkem unikátní Fisker Karma. Na Slovensku byl zajímavým kouskem Mercedes GL 6.1 V8 od úpravce Brabus a v Polsku například Infiniti Q30.

Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.