Historie Mototechny
-
1949
Příběh Mototechny začíná na v 50. letech, kdy došlo k založení společnosti Mototechna, národní podnik. Jednalo se o obchodní organizaci s orientací na maloobchodní prodej. Nabídka Mototechny tehdy zahrnovala vozy Tatra 57B, Tatra 87, Škoda 1101 Tudor, Aero Minor.
-
1950
Nabídka vozů v Mototechně se již v 50. letech značně rozrostla. Vedle Škody 1101, Škody 1200, Škody Spartak a Škody 445 se v prodejnách Mototechny objevila i Tatra 600 Tatraplan, GAZ M20 Poběda, Moskvič 407, Simca 1300, Wartburg 311/312 a Trabant.
-
1960
V 60. letech nahradila Škoda model 440 zcela novou Octavií, typ 445 vystřídala Octavia Super a 450 první Felicia. Kromě těchto nových modelů nechyběla v nabídce Mototechny ani proslulá Škoda 1000 MB a Škoda 1000 MBX. V 60. letech se do prodejen Mototechny dostaly i další modely automobilky Škoda (např.: 1202, Felicia Super, 100, 110L) ale také automobilek Simca, Volha, Moskvič, Trabant, Wartburg, Ford, Fiat, Renault, Hillman a Saab. Mototechna se tak již od 60. let mohla pyšnit jednou z největších nabídek vozů ve východní Evropě.
-
1970
Již v 70. letech Mototechna využívala špičkové technologie. V roce 1971 k nim dokonce přibyly datové sítě a přenosy. Vedle těchto inovací se stal důležitým mezníkem ve vývoji Mototechny rok 1989, kdy se v rámci restrukturalizace stala státním podnikem. V 70. letech se na pobočkách Mototechny objevily vozy Fiat 125P, Fiat 126, Fiat 127, Fiat 128, Fiat 500 F, Fiat 850, Renault 6 TL, Renault 15 TL, Renault 16, Wartburg 353, Trabant 601, Simca 1307, Chrysler 180 GS, Škoda 105 a 120, Tatra 613, Škoda 110 R, VAZ 2101, 2102, 2103, Moskvič 2137 combi, 2138, 2140, GAZ 24 Volga, Ford Cortina 1300, Saab 99 a Toyota Corona 1500 L.
-
1980
V 80. letech došlo na českém automobilovém trhu ke zlomu. V roce 1988 na československé silnice přijíždí Škoda Favorit v kabátu od italského designéra N. Bertoneho. Svými vlastnostmi se Favorit mohl rovnat západoevropským vozům. V nabídce Mototechny Škoda Favorit samozřejmě nemohla chybět. Vedle Škody Favorit se na pobočkách Mototechny v 80. letech prodávaly vozy Dacia 1300, Fiat 127, Lada 1200, Lada 1200 combi, Lada 1300, Lada 1500, Lada 1500 S, Lada 1600, Moskvič 2137 combi, Moskvič 2138, Moskvič 2140, Škoda 105 S, Škoda 105 L, Škoda 110 R, Škoda 120 GLS, Škoda 120 L, Škoda 120 LS, Škoda 120 S, Trabant 601, Trabant 601 combi, Volha 24, Volha 2402, Wartburg 353 Lux, Standart a Tourist.
-
2012 - 2013
Současná Mototechna prošla zásadní obnovou a je moderní společností, která svou nabídkou uspokojí nejnáročnější zákazníky. Specializuje se především na prodej kvalitních, minimálně užívaných vozů. Dnešní výběr značek je v Mototechně doslova neomezený. Tím však nabídka nekončí. Mototechna má za cíl poskytnout motoristům kompletní servis. Při nákupu vozu mohou využít výhodné finanční služby, získat užitečnou kartu Mototechna MasterCard, ale také auto na místě pojistit. Připraven je kvalitní záruční a pozáruční servis, zahrnující i pneuservis a moderní lakovnu. Veškeré záležitosti spojené s provozem auta je tak možné řešit pohodlně na jednom místě. V Mototechně se dostanete do vybrané společnosti motoristů, jimž je poskytována špičková péče. Taková je dnešní Mototechna.
-
2014
V dubnu 2014 se zrodila nová značka Mototechna Premium. Její vznik si vyžádal trvale narůstající zájem o exkluzivní vozy. Pod tímto označením najdete vozy prémiových a exkluzivních značek v prvotřídním stavu, s dobrou servisní historií, nízkým kilometrovým nájezdem a prodejní cenou přibližně od 500 tisíc korun výš, která je však stále o 20–40 % nižší oproti ceně nových vozů. Čím dál tím víc zákazníků přichází do Mototechny, aby odjeli v exkluzivním voze a Mototechna Premium umí jejich přání splnit.
V září 2014 Mototechna slaví dvouleté výročí od svého znovuuvedení na trh v roce 2012. Už 11 200 zákazníků si od roku 2012 v "nové" Mototechně, koupilo své auto. 9 000 zákazníků v České republice a více než 2 200 zákazníků na Slovensku. Díky své nabídce vozů s prokazatelnou historií, nízkému nájezdu kilometrů a výrazné cenové úspoře 30-40 % je tak Mototechna stále častější volbou pro všechny, kteří hledají kvalitní zánovní vůz.
-
2015
V září 2015 oslavila Mototechna tříleté výročí na pražském showroomu společnosti AAA AUTO a sešli se tu i známé osobnosti českého šoubyznysu, které si oficiálně převzali vozy z rukou generální ředitelky AAA AUTO. Od otevření Mototechny v září 2012 si v AAA AUTO pod touto značkou zakoupilo vůz již téměř 16 200 zákazníků v České republice a téměř 3 500 zákazníků na Slovensku. Trend koupě ojetých vozů stále více poukazuje na to, že český zákazník si je vědom hodnoty svých peněz, a proto dává přednost zánovním i referenčním vozům, kde je prokazatelná historie, nízký kilometrový nájezd a výrazná cenová úspora 30 – 40 % ve srovnání s náklady na pořízení nového vozu. Vozy z Mototechny jsou dostupné v celé síti AAA AUTO. Mototechna současně nabízí všechny běžné služby autosalonu, jakými jsou výkup vozů protiúčtem, poskytování finančních produktů na nákup vozu, pojištění, služby servisu, prodej náhradních dílů a vlastní kreditní kartu. Více informací.
Poradenská společnost Bisnode zveřejnila začátkem prosince 2015 žebříček 100 nejúspěšnějších firem podle ukazatele EVA. Za rok 2014 nejlépe zhodnotila svůj investiční majetek firma Mototechna Group, a to 314 %. Vítězem hodnocení českých firem podle ukazatele EVA za rok 2014 se stala vlajková loď českého automobilového průmyslu ŠKODA AUTO. Do hodnocení za rok 2014 bylo zařazeno více než 62 800 tuzemských podnikatelských subjektů.
-
2016
V září 2016 oslavila značka Mototechna čtyřleté výročí a zároveň se stala oficiálním partnerem naší nejvyšší fotbalové soutěže – ePojištění ligy. Největší prodejce ojetých automobilů AAA AUTO poskytnul prostřednictvím své značky Mototechna 105 nových automobilů. Jedná se o vůbec první spolupráci prodejce ojetých vozů s nejvyšší fotbalovou soutěží v celostátním měřítku.Tuto novinku oznámila generální ředitelka Karolína Topolová na pražském Showroomu společnosti AAA AUTO spolu s nejvýznamnějšími zástupci ligy.
-
2017
V roce 2017 uplynulo již pět let od rozhodnutí AAA AUTO vyčlenit prodej zánovních a referenčních vozů pod značku Mototechna. Trend nástupu zájmu téměř nové vozy se podařilo zachytit dobře. Do září 2017 Mototechna prodala již na 35 000 automobilů. V tomto roce dosáhla denní nabídka Mototechny 1000 aut nejžádanějších modelů. Značka Mototechna se podle průzkumu agentury Medea Research také umístila mezi nejznámějšími „retro“ značkami v České republice. Ambasadorem značky se stal Dakarský závodník Lukáš Kvapil, který se s auty z Mototechny podniku zúčastnil v rámci mediálního doprovodu. Pokračovala také spolupráce s českým fotbalem. Klubům HET Ligy značka Mototechna nadále poskytovala přes 100 vozů. Mototechna se také stala vlajkovou lodí zavádění inovací v AAA AUTO, které pro ní připravuje inovační laboratoř skupiny pod názvem AuresLab.
-
2018
Mototechna se stala pro skupinu AURES Holdings synonymem pro inovace. Pod taktovkou Mototechny se postupně rozšířily služby nejen v rámci podpory prodeje, ale také o další jako servis (Mototechna Servis), varianty operativního leasingu (sdruženo pod značku Mototechna Drive) či vyčleněná inovativní laboratoř AuresLab, pod kterou se testují novinky jako služba Try&Buy (auto zapůjčeno až 3 měsíce na zkoušku, v případě koupě cena zápůjčky odečtena od ceny auta).
-
2020
Mototechna prodala za dobu osmi let od svého obnovení v České republice i na Slovensku již 72 000 vozů s parametry blízkými novým vozům, ale cenou i o 40 % nižší. Průměrná cena automobilu prodaného v české Mototechně je 417 000 Kč a nejčastěji jde o modely Škoda Fabia (12 %), Rapid (6 %) a Karoq (5 %). Z luxusních modelů pak vede Audi A5. Nejžádanější automobily jsou ve variantě SUV (2019 – 30 %, 2020 – 36 %), což potvrzuje další trend ve změně zákaznických preferencí. Městská SUV si stále více získávají na oblibě díky většímu zavazadlovému prostoru a komfortním vlastnostem. Přitom ještě vloni patřilo prvenství hatchbacku (2019 – 37 %, 2020 – 35 %).
-
2021
Mototechna prodala za dobu devíti let od svéhoobnovení v České republice a na Slovensku již přibližně 78 000 vozů sparametry blízkými novým vozům, ale cenou až o 40 % nižší. Nejoblíbenějšíznačkou v československé Mototechně je Škoda, která tvoří přes 30 % všechprodejů. Dále pak Kia (11 %) a Hyundai (10 %). Nejčastěji jde o modely Škoda Fabia (10 %), Škoda Karoq (5 %) nebo Dacia Duster (4 %). Nejžádanějšíautomobily jsou ve variantě SUV (2019 – 30 %, 2020 – 36 %, 2021 – 42 %), což potvrzujedalší trend ve změně zákaznických preferencí, který je vidět u ojetýchautomobilů obecně. Městská SUV si stále více získávají na oblibě díky většímuzavazadlovému prostoru a komfortním vlastnostem. Hatchbacky tvoří 29 %prodaných automobilů (2019 – 37 %, 2020 – 35 %) a 17 % pak vozy kombi (2019 –16 %, 2020 – 16 %), kde poptávka také roste, ale menším tempem.
-
2022
Za deset let existence prodala Mototechna už přes 110 tisíc zánovních a prémiových automobilů a tvoří pětinu prodeje celé skupiny AURES Holdings. K desetiletému výročí působení obnovené značky na trhu se společnost spojila s autorem knih o minulosti automobilových značek Martinem Kupcem a výsledkem je přes 370 stran zajímavého čtení o historii Mototechny od roku 1949 i o její novodobé proměněv moderního prodejce zánovních vozů. 29 % prodaných automobilů v Mototechně v roce 2022 je značky Škoda. Nejčastěji jde o modely Škoda Fabia, Škoda Karoq nebo Suzuki Vitara. 83 % aut je v benzínovém provedení, 38 % v automatu a 14 % ve verzi 4x4. 45 % tvoří SUV, 27 % hatchback a 14 % kombi. 23 % aut má bílo barvu, 22 % stříbrno šedou a 16 % modrou.
-
2023
Pražský showroom Mototechna Drive, která se specializuje na střednědobý pronájem automlbilů různých značek, získal první místo v hlasování veřejnosti Newstream.cz v soutěži VISA CZECH TOP SHOP 2022. Pro Showroom pronajímatele automobilů různých značek Mototechna Drive ze skupiny AURES Holdings to nebylo první ocenění. Koncept prodejny nadchl i odbornou porotu v rámci POPAI Awards 2022, kde získal prvenství v kategorii Automotive.