Hero headerHero header
Články
Recenze
Škoda Kodiaq RS – rodinný expres
za férovou cenu

Škoda Kodiaq RS – rodinný expres
za férovou cenu

19. 6. 2025

Kodiaq RS spadá do kategorie SUV – tedy vozů, které poskytují velkorysý prostor pro posádku, ale zároveň mají vyšší podvozek, což se hodí mimo silnici či při parkování. Většina těchto vozidel ale nepotěší řidiče, kteří se občas rádi svezou svižnějším tempem. Existují výjimky, například Porsche Cayenne Turbo nebo BMW X3M, ovšem ty se pohybují v úplně jiné cenové hladině. Pro ty, kteří mají rozpočet do milionu korun je zde skvělá alternativa – Kodiaq RS.

První generace a hlavní změna v rámci faceliftu

Původní verze Kodiaqu RS byla dostupná výhradně s přeplňovaným naftovým motorem, který sice nabízel solidní dynamiku, ale diesel se do sportovně střiženého vozu tolik nehodil. Po modernizaci tedy přišel benzínový motor 2,0 TSI o výkonu 180 kW, který zajistil lepší kultivovanost a úsporu hmotnosti na přední nápravě, což má kladný dopad na jízdní vlastnosti. Nevýhodou je ovšem o trochu vyšší spotřeba paliva.

Design a vzhled

Modernizace přinesla několik změn i v oblasti exteriéru – nové LED světlomety, přepracovaný nárazník či mřížka chladiče. Auto díky mohutně tvarovaným blatníkům působí robustním a sebevědomým dojmem. Nápaditým prvkem jsou veliká 20 palcová kola, která vypadají fantasticky. Zadní část dostala nové koncové LED svítilny a chromové koncovky výfuku.

Interiér a výbava

Uvnitř zaujmou sportovní sedadla – výborně drží tělo v zatáčkách, jsou pohodlná i při delších cestách a nechybí elektrické ovládání či vyhřívání. Pochvalu si zaslouží i špičková ergonomie a pozice za volantem. Ovládací prvky jsou logicky rozmístěné a převažují zde klasická tlačítka / kolečka. Materiály a celkové zpracování kabiny jsou na solidní úrovni.

Jednou z nejsilnějších stránek Kodiaqu je vnitřní prostor, kterého je zde na rozdávání. Vpředu i vzadu mají cestující hodně místa pro nohy a hlavu. Nechybí ani nadprůměrná porce odkládacích prostorů. Dalším trumfem je kufr, který pojme 835 litrů.

Jízdní projev a komfort

Jízda na 20 palcových kolech překvapila komfortem – i bez přepnutí do komfortního režimu tlumiče dobře filtrují nerovnosti a velmi dobré je rovněž odhlučnění kabiny. V komfortním režimu adaptivního podvozku se jízda ještě více zklidní a cestování je opravdu pohodlné.

Budete-li se chtít svézt rychlejším tempem v zatáčkách, tak je ideální sportovní mód, ale nejvíce se osvědčil režim Individual, kde si dle svých preferencí můžete přizpůsobit tuhost řízení, reakci plynu i tvrdost tlumičů. Je rovněž možné vypnout umělý zvuk motoru, který se line z reproduktorů Canton.

Kodiaq RS je v zatáčkách překvapivě stabilní, chování je čitelné a náklony karoserie nejsou v tvrdším nastavení překážkou. Řízení je přesné a velikou pochvalu si zaslouží motor, který jde krásně do otáček a dodává tomuto „medvědovi na steroidech“ velice hezkou dynamiku.

Motor a spotřeba

Pod kapotou se nachází silný čtyřválec 2.0 TSI, který je znám mohutným zátahem v širokém spektru otáček. Stejný motor můžeme najít i v Octavii RS či Golfu GTI. Výkon 180 kW (245 k) a 370 Nm točivého momentu stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a maximální rychlost 234 km/h. Sedmistupňová automatická převodovka DSG funguje hladce a potěší také pádla, díky kterým si můžete řadit manuálně.

Spotřeba odpovídá výkonu a velikosti vozu – při klidné jízdě se dá jezdit kombinované do 9 litrů / 100 km, na okresce to zvládne dokonce za 7.

Shrnutí

Škoda Kodiaq RS nabízí mimořádnou všestrannost, sportovní charakter, nadčasový design a zároveň dostatek prostoru pro posádku. I přes jeho schopnost jet překvapivě rychle zůstává příjemným komfortním SUV, které si zamiluje celá rodina. Vyzdvihnout je třeba také snadné ovládání, špičková sedadla, kvalitní materiály, solidní jízdní komfort a přiměřenou cenovku. Sháníte-li sportovně střižené SUV do milionu a nerozhodí vás o trochu vyšší spotřeba paliva, Kodiaq RS bude trefou do černého.