Od svého představení v roce 1998 patří Ford Focus k nejpopulárnějším vozům na světě. Třetí generace vyráběná od roku 2011 to dokonce několikrát dotáhla na pozici nejprodávanějšího auta na světě vůbec. Popularita Focusu je pochopitelná, je to elegantní auto s výtečnými jízdními vlastnostmi a vysokou užitnou hodnotou.
EXTERIÉR
Postupná evoluce
Zatímco někteří konkurenti vzhled mezi generacemi dost mění, Focus jde spíše cestou postupné evoluce. A tak i když třetí generace přišla o typické zadní svislé svítilny, pořád má onen elegantní tvar s výrazně splývavou zádí, který přinesla už generace první. Krom hatchbacku pak „trojkový“ Focus existuje i v provedení kombi.
Interiér
Trochu starší škola
Že třetí generace Focusu pochází z roku 2011 jasně naznačuje jeho interiér. Ten je kvalitně zpracován, jeho vzhled ale není tak „uhlazený“, jako u modernějších modelů. Focus se chlubí kvalitními sedadly a dostatkem místa pro všechny členy posádky. Jeho zavazadlový prostor nepatří k rekordmanům třídy, ale to dovede snadno napravit právě zmíněné kombi, které disponuje 490 litry prostoru.
Jízdní vlastnosti
Podvozek pro ďábelské RS
Focus byl vždy chválen za své výtečné jízdní vlastnosti a i třetí generace si chválu jistě zaslouží. Auto se umí chovat velmi agilně a podvozek je dimenzován i na hodně výkonné motory. Však je také Focus třetí generace k mání i ve sportovních provedeních – krom dynamičtějšího, ale stále obvyklého ST je tu i doslova ďábelské RS s jedinečným pohonem všech kol.
Technologie
Klasika i moderna
Z hlediska výbavy různou technikou představuje Focus kombinaci oblíbených prvků a moderních řešení. To platí jak pro palubní systém nebo třeba asistenční systémy, tak pro paletu motorů. Ve třetí generaci totiž najdeme jak populární zážehový agregát 1,6 litru, tak moderní (a dnes už prověřený) tříválec 1.0 EcoBoost. Nad nimi samozřejmě pokračuje paleta přeplňovaných čtyřválců.
Verdikt
Pochopitelná obliba
Ford Focus je auto vyvážených vlastností: skvěle jezdí, je solidně zpracovaný a má dobrou nabídku místa. Přitom také hodně dobře vypadá, platí to po i před faceliftem, kterým auto prošlo v roce 2014. K tomu je komfortní a dobře odhlučněný a má prověřené i moderní úsporné motory. Jeho popularita je tak logická.
Brzy Vás budeme kontaktovat na uvedeném telefonním čísle.
Vážíme si vašeho soukromí
Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.
Spravovat cookies
Zásady ochrany osobních údajů
Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.
Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.
NutnéVždy aktivní
Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.
Funkční
Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.
Analytické
Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.
Marketingové
Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.